Die behuisingsprobleem in Suid-Afrika het krisisvlakke getref. Alhoewel daar planne van die staat is om in te gryp, leef steeds talle mense in armoede. Om hierdie rede is Gap-behuising ingestel, wat voorsiening maak vir 'n behuisingsubsidie vir lae-inkomste huishoudings.
Maar wat presies is 'n staatsbehuisingsubsidie? En watse stappe moet gevolg word?
'n Staatsbehuisingsubsidie is 'n toelaag wat vir behuisingdoeleindes deur die regering voorsien word. Let wel dat die regering nie kontant aan begunstigdes gee nie en dat die toelaag slegs vir behuising gebruik kan word.
Om vir 'n behuisingsubsidie aansoek te doen, moet jy:
• 21 jaar of ouer wees;
• getroud of enkellopend met afhanklikes wees, of reeds lank saam met iemand woon;
• werkloos wees of nie meer as R7 000 per huishouding per maand verdien nie;
• 'n Suid-Afrikaanse burger wees, of, indien jy 'n buitelander is, 'n permanente verblyfpermit besit;
• nog nooit voorheen staatsbehuisingsbystand ontvang het nie; en
• 'n eerstekeer-huiseienaar wees.
By jou naaste satellietkantoor, waar die Munisipaliteit afdelings het wat behuisingsake hanteer.
Jy betaal geen gelde om aansoek te doen vir 'n huis wat deur die regering gesubsidieer word nie. Indien jy jou naaste satellietkantoor wil besoek, neem die volgende dokumente saam:
• Jou ID-boek • Jou eggenoot of eggenote se ID-boek (indien nodig)
• Geboortesertifikate van afhanklikes (kinders)
• Bewys van inkomste indien jy werk
• Bewyse (bv 'n beëdigde verklaring) wat jy nodig sal hê ten opsigte van uitgebreide familielede.
Jy kan afskrifte van die dokumente maak en dit by jou naaste polisiekantoor of landdroshof laat sertifiseer voordat jy die satellietkantoor besoek.
Natuurlik het mense met spesiale behoeftes (soos bejaardes en gestremde persone) unieke huise nodig, byvoorbeeld iemand in ‘n rolstoel sal ‘n huis benodig met wye deure. Meer inligting hieroor kan verkry word by jou naaste satelliet- en provinsiale kantore.
Wanneer jy by jou naaste satellietkantoor aansoek doen, ontvang jy 'n bewys van registrasie. Hierdie vorm sal die datum van jou aansoek aandui asook jou aansoeknommer. Neem hierdie vorm saam na jou naaste satelliet- of provinsiale kantoor om te kyk of jou naam op die provinsiale waglys verskyn.
Jy sal ongelukkig jou beurt moet afwag. Gaan altyd die vordering van jou aansoek by jou satelliet- of provinsiale kantoor na.
Stel jou satellietkantoor in kennis indien:
• jou woon- of posadresbesonderhede verander;
• jou werkstatus verander (as jy jou werk verloor of ander werk kry);
• daar veranderinge in jou familie is (bv bykomende afhanklikes); of
• jou gesondheidstoestand verander (bv gestremdheid).
Loer gerus na hierdie 14 klein(erige) huise om van te droom.